Retur
In cazul in care produsele achizitionate din magazinul nostru virtual nu va satisfac, aveti dreptul legal, conferit de OUG nr. 34/2014 sa returnati produsele achizitionate in termen de 14 zile de la data la care ati intrat in posesia acestora. In acest sens, este nevoie sa ne comunicati acest lucru prin intermediul e-mail.
Produsele vor fi aduse de catre cumparator, personal, la sediul SC Profimatic SRL din Cluj-Napoca, Str. Tabacarilor, nr. 2 sau vor fi expediate prin curier, pe seama si cheltuiala cumparatorului, la adresa mentionata mai sus. Sarcina si cheltuiala expedierii fizice a produsului catre vanzator sunt exclusiv obligatia cumparatorului, la fel si acuratetea datelor inscrise pe documentul care insoteste coletul. Orice alt eveniment care rezulta in urma predarii, manipularii, transportului produselor care fac obiectul returului de la cumparator catre SC Profimatic SRL cade in sarcina cumparatorului sau a firmei de curierat/transport care efectueaza transportul. SC Profimatic SRL declina orice responsabilitate in ceea ce priveste transportul unui produs care face obiectul solicitarii de Retur. Responsabilitatea SC Profimatic SRL, asupra coletului/coletelor care fac obiectul solicitarii de retur incepe din momentul in care coletul este predat de catre firma de curierat/transport, in conditii bune, unui reprezentant al SC Profimatic SRL.
Produsele trebuie returnate in conditia in care au fost receptionate, fara ca starea lor mecanica, fizica sau chimica sa se fi schimbat si fara ca ele sa fi fost folosite de client in scopul pentru care ele au fost produse.
Astfel, pentru ca vanzarea are loc la distanta iar dumneavoastra ca si client/cumparator, nu aveti posibilitatea sa vedeti si verificati produsul, este permis să testati și să verificati bunurile pe care le-ati cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. Produsele se testeaza doar prin asamblarea lor (daca este cazul), pornirea sau oprirea lor, manipularea si inspectarea lor, insa nu prin folosirea lor in scopul pentru care au fost proiectate, conectarea lor la o sursa de apa, introducerea de apa in sistem/produs/aparat, etc. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară, pentru ca acestea sa fie returnate in starea in care au fost achizitionate.
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor. Produsul poate fi returnat in conditii legale, insa, SC Profimatic SRL isi rezerva dreptul de a aplica un scazamant egal cu suma pieselor, consumabilelor sau manoperelor care trebuie utilizate/aplicate pentru a aduce aparatul in starea initiala. Cumparatorul, este, deci, responsabil, doar pentru aceste deprecieri, pricinuite de manipularea defectuoasa, utilizarea filtrelor sau a altor piese si consumabile care nu pot fi introduse intr-un nou ciclu de vanzare, fiind nevoie ca acestea sa se inlocuiasca pentru ca produsul/aparatul sa fie adus la starea initiala, pentru eventualele defecte estetice rezultate in urma manipularii defectuoase, a utilizarii conectorilor, cablurilor, etc.
Produsul trebuie returnat impreuna cu toate componentele, consumabilele si accesoriile sale, de asemenea, impreuna cu toate cadourile, bonusurile sau stimulentele oferite impreuna cu produsul, in caz contrar, valoarea acestora va fi dedusa si scazuta din valoarea produsului care face obiectul solicitarii de retur.
Cumparatorul are obligatia de a informa SC Profimatic SRL despre intentia sa de retur inainte de a expedia coletul si va exedia coletul cu produsul care face obiectul solicitarii de retur doar dupa ce primeste acordul SC Profimatic SRL in acest sens. Instiintarea se poate face telefonic sau prin inetrmediul e-mail. Profimatic SRL isi rezerva dreptul de a refuza primirea coletelor cu produse care fac obiectul solicitarilor de retur si pentru care SC Profimatic SRL nu a fost instiintata in prealabil.
Dupa receptia produsului care face obiectul solicitarii de retur, specialistii nostri vor inspecta produsul si vor contacta solicitantul pentru a ii comunica rezolutia. In cazul in care produsul este conforom, solicitantul va comunica SC Profimatic SRL un cod IBAN al contului bancar deschis in numele sau iar SC Profimatic SRL va rambursa suma initial platita in contul solicitantului, in termen legal de 14 zile. In cazul in care produsul este conform insa unele bonusuri, cadouri sau stimulente primite impreuna cu produsul nu au fost returnate, valoarea acestora va fi dedusa din suma pe care SC Profimatic SRL o va inapoia solicitantului. Solicitantul pastreaza obligatia de a comunica SC Profimatic SRL numarul codului IBAN al contului bancar deschis in numele sau. In cazul in care produsul returnat nu este conform, prezinta defecte estetice, chimice sau mecanice, consumabile sau accesorii utilizate, specialistul www.apata.ro va evalua produsul, va stabili cuantumul deprecierii si va comunica solicitantului rezolutia. Si in acest caz, solicitantul va informa SC Profimatic SRL asupra numarului codului IBAN al contului bancar deschis in numele sau.
Orice litigiu legat de returnarea produselor se va solutiona pe cale amiabila. In cazul in care acest lucru nu este posibil, vor fi implicate autoritatile statului competente in acest tip de spete (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, instantele de judecata, etc.)